Scurt istoric

Consiliul Judetean Mureș după căstigarea unui proiect Phare de aproape 6 milioane euro a reușit să pornească cel mai mare proiect industrial din zonă. In prezent in Parcul Industrial Mureș sunt angajate peste 1700 persoane. Parcul Industrial este administrat de către S.C. PARC INDUSTRIAL MUREȘ S.A., la care acționa majoritat este Consiliul Județean Mureș.

Este plăcerea noastră să vă prezentăm următoarele posibilităţi de investiţie în zona industrială a oraşului Tg. Mureş.

În prezent, în Parcul Industrial sunt 7,5 ha disponibile din totalul de 45 ha, divizate în parcele cu o suprafata de la 2.900 mp pana la 35.000 mp. În imaginea de mai jos se pot vizualiza parcelele libere.

În Parcul Industrial Mureş exista trei variante distincte în ceea ce priveşte ocuparea terenului de către potenţialii investitori.

Viziune şi misiune

Suntem primul parc industrial din judetul Mures, cu telul de a sporii locurile de munca intr-o perioada de stagnare economica si cu telul de a da un plus de valoare consistentei economice din zona

DECLARATIE DE MISIUNE -Prioritatea noastra este satisfacerea cerintelor clientilor iar succesul companiei noastre depinde de capacitatea noastra de a mentine Parcul Industrial Mures o zona propice investitiilor. -Incercam sa sfatuim si sa consiliem investitori la un grad de profesionalism ridicat, mereu incercand optimizare a straduintelor noastre . -pozitionarea si strategia noastra este in consens cu responsabilitati pentru conservarea si protectia mediului înconjurator, în beneficiul comunitatii.

În Parcul Industrial Mureş există trei variante distincte în ceea ce priveşte ocuparea terenului de către potenţialii investitori :

10.4. Predare în folosință fără drept de preemțiune la vânzare – Varianta I.

10.4.1. În urma alegerii acestei variante operatorul economic va dobândi dreptul de folosință asupra terenului prin încheierea unui contract de administrare și prestări de servicii conexe încheiat pe o durată minimă de 5 ani, pentru contractele încheiate ulterior intrării în vigoare a prezentului regulament, valoarea redevenței urmând a fi stabilită în funcție de plata în avans a redevenței și suprafața terenului dat în folosință, conform tabelului mai jos prezentat:

Suprafața Plata

Chiriei

Anual Plata chiriei in avans
Pe 3 ani Pe 5 ani Pe 10 ani Pe 20 ani Pe 30 ani Pe 40 ani Pe 49 ani
1.500 – 1.999 mp 2,16 2,00 1,84 1,69 1,53 1,37 1,21 1,06
2.000 – 2.499 mp 2,05 1,91 1,75 1,60 1,46 1,31 1,15 1,00
2.500 – 2.999 mp 1,95 1,80 1,66 1,52 1,38 1,23 1,10 0,95
3.000 – 4.999 mp 1,85 1,72 1,58 1,44 1,31 1,17 1,05 0,91
5.000 -7.499 mp 1,66 1,55 1,42 1,30 1,18 1,06 0,94 0,81
7.500 – 9.999 mp 1,50 1,39 1,29 1,17 1,07 0,95 0,85 0,73
10.000 – 12.499 mp 1,35 1,26 1,15 1,06 0,96 0,86 0,76 0,67
12.500 – 14.499 mp 1,11 1,02 0,95 0,87 0,78 0,71 0,62 0,54
15.000 – 17.499 mp 0,95 0,89 0,81 0,75 0,68 0,60 0,54 0,47
17.500 – 19.999 mp 0,82 0,76 0,70 0,65 0,58 0,52 0,47 0,40
> 20.000 mp 0,73 0,68 0,62 0,57 0,52 0,47 0,41 0,36

* valorile sunt stabilite în EUR/mp/an și nu conțin TVA. Valoarea redevenței va putea fi actualizată în funcție de modificările legislative cu incidență asupra activității Parc Industrial Mures SA.

Modelul contractului de administrare și prestări de servicii conexe este cel prezentat prin Anexa nr. 1, care cuprinde toate clauzele obligatorii ce vor reglementa regimul juridic existent între părțile semnatare.

10.4.2. Rezidentul are dreptul de a achiziționa terenul numai dacă sunt îndeplinite condițiile prevăzute pentru varianta

10.4.3. În cazul acestei variante se va încheia contractul de administrare și prestări de servicii conexe prezentat în Anexa nr.

10.5. Predare în folosință cu drept de preemțiune la vânzare – Varianta II. În urma alegerii acestei variante operatorul economic va dobândi dreptul de folosință asupra terenului prin încheierea unui contract de administrare și prestări de servicii conexe încheiat pe o durată minima de 5 ani. Vânzarea terenului este condiționată de finalizarea integrală a investițiilor la care rezidentul s-a angajat, iar numărul minim de locuri de muncă asumat este atins, în caz contrar Administratorul nu va emite acordul în vederea vânzării, respectiv cumpărării terenului. În termen de 30 de zile calendaristice de la încetarea contractului prin ajungere la termen, rezidentul are dreptul de a exercita opțiunea de a cumpăra terenul. În caz de neexercitare de către rezident a dreptului de preemțiune la vânzare în termenul stabilit prin prezentul articol are drept consecință decăderea rezidentului de a exercita acest Prețul chiriei în această variantă este de 2,46 EUR/mp/an, pentru contractele încheiate începând cu data intrării în vigoare a prezentului Regulament.

10.6. Pretul chiriei mai sus stabilite nu conține Taxa pe Valoarea Adăugată.

10.7. Chiria se achită de către rezidentul persoană juridică începând cu data încheierii contractului de administrare și prestări de servicii conexe, pe toată durata exploatării de către rezident a unității existente în Parcul

10.8. La data prelungirii contractului de administrare și prestări de servicii conexe, părțile pot renegocia chiria, a cărei valoare însă nu poate fi inferioară chiriei plătite până la momentul expirării

10.9. Pe durata derulării contractului, dacă rezidentul optează pentru cumpărarea anticipată a terenului, va depune o solicitare/ un angajament ferm în acest sens in beneficiul Administratorului, conform Anexei nr. 14, prin care declară următoarele:

  1. Finalizarea integrală a investițiilor asumate prin scrisoarea de intenție, nu va depăși suma a 48 luni ( 2  ani), dar care nu depășește data rezilierii/desfințării contractului de administrare și servicii conexe încheiat, prin ajungerea la
  2. Achitarea în avans a contravalorii chiriei în valoare de 2,34 euro/mp/an pentru perioada rămasă, astfel încât să fie îndeplinite condițiile prevăzute perioadei de minim 5 ani – Varianta

Administratorul va emite factura de chirie în termen de 10 zile de la primirea angajamentului ferm al rezidentului.

În termen de 10 zile de la data încasării chiriei în avans, Administratorul își va da acordul cu privire la vânzarea terenului, acord ce se va comunica rezidentului printr-un înscris.

În lipsa depunerii angajamentului ferm de către rezident, cât și lipsa plății în avans a chiriei în valoare de 2,34 euro/mp/an, Administratorul va refuza acordul cu privire la vânzarea terenului.

10.10. În cazul acestei variante se va încheie contractul de administrare și prestări de servicii conexe conform Anexa nr. 1. În momentul dobândirii dreptului de proprietate asupra terenului de către rezident, se va încheia contractul de administrare și prestări de servicii conexe prezentat în Anexa nr.

În cazul în care rezidentul optează pentru cumpărarea anticipată a terenului și după îndeplinirea condițiilor de la punctul 11.9 , contractul de administrare și prestări servicii conexe încheiat conform Anexa nr. 1 se va modifica printr-un act adițional, în care se prevede condiția de la punctul 11.9 litera a).

 

10.11. Încheierea unui contract de vânzare-cumpărare asupra terenurilor aflate în proprietatea S.C. Parc Industrial Mureș SA – Varianta III

Operatorii economici au dreptul de a achiziționa terenuri situate în incinta Parcului Industrial, aflate în proprietatea SC Parc Industrial Mureș SA cu respectarea cumulativă a următoarelor condiții:

  1. suprafața de teren să fie de minim 4.000 mp;
  2. există acordul prealabil expres și scris din partea Administratorului;
  3. valoarea investiției propuse să fie de minim 250 EUR/mp raportat la suprafața achiziționată;
  4. durata finalizării integrale a investiției cel mult 2 ani începând cu data achiziționării

În caz de nerealizare a investiției propuse în termenul stabilit prin scrisoarea de intenție, Administratorul Parcului Industrial are dreptul să solicite instanței competente rezoluțiunea contractului de vânzare-cumpărare și obligarea rezidentului la plata de daune interese, inclusiv beneficiul nerealizat de Administrator în urma rezoluțiunii contractului.

10.12. În cazul în care operatorul economic optează pentru această variantă, contractul de administrare și prestări de servicii conexe prevăzut în Anexa nr. 2 se va încheia în momentul dobândirii dreptului de proprietate asupra terenului.

 

10.13. Încheierea unui contract de închiriere birouri din incinta clădirii Administrative și/sau a clădirii Incubatorului de Afaceri Mureș

Operatorii economici sau instituțiile pot închiria spațiile de birouri puse la dispoziție de Parc Industrial Mureș, pe o durată minimă de 12 luni.

Prețul chiriei birourilor, este exprimat în EURO, va fi negociat de conducerea executivă a Parcului Industrial Mureș și poate fi indexat anual având în vedere inflația, modificarea salariului minim brut pe economie.

Modelul contractului de închiriere birouri este prezentat în Anexa nr. 11.

10.14. Încheierea unui contract de închiriere acoperiș a clădirilor administrative sau tehnice aflate în administrarea sau proprietatea Parc Industrial Mureș

10.15. Operatorii economici, sau furnizori de utilități ai Parc Industrial Mureș pot închiria acoperișurile clădirilor administrative sau tehnice aflate în administrarea sau proprietatea Parc Industrial Mureș pe o durată minimă de 12 luni.

Prețul chiriei acoperișului va fi de minim 1,00 euro/mp/an, la care se adaugă TVA.

Modelul contractului de închiriere acoperiș este prezentat în Anexa nr. 11.

Parcul Industrial deţine infrastructura de utilitati necesară (energie electrică, gaz, apă potabilă, staţie de epurare a apelor menajere, canalizare, reţea de telecomunicaţii cu fibră optică, acces către E60, şi către o viitoare autostradă).